Bing Bong, Ding Dong

VET NI VAD!? Jag är nu klar med sista läxan och därmed klar med allt i årskurs TVÅ. Vi skulle skriva ett svarsbrev till en insändare från en "tant" vid namn Margit som pratar om att ungdomar, engelskan m.m. försämrar språket. Jag skrev en massa men jag avslutade med en fin liten otrevlig "knorr" till Margit.


"Jag tycker helt enkelt att istället för att alla andra ska ändra sitt tal och språk så får du vänja dig vid att lära dig förstå andra dialekter och uttryck, på det sättet  kommer du få ett större vokabulär. Dessutom får dig att sluta gå runt och bli irriterad över saker som är oviktiga och så låter du inte heller som en sur gammal tant som är rädd för förändring."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0